Moduł 6: Działamy w przestrzeni

Pisałam już o tym na samym początku kursu, ale powtórzę jeszcze raz — edukacja przestrzenna to nie tylko inwestycja w przyszłość. Dzieci i młodzież już dziś mogą mieć wpływ na to, jak wygląda otaczająca je przestrzeń.

Przez cały kurs starałam się mówić o partycypacji dzieci w projektowaniu przestrzeni, ale jest to tak ważny temat, że poświęcam mu też cały jeden moduł.

Uwierz w siebie. I w dzieci. Naprawdę dużo można z nimi zdziałać, jeśli zadania zostaną odpowiednio podzielone na etapy.

ZADANIE:
Wybierz miejsce, które chciałbyś zmienić ze swoimi uczniami. Wypisz listę elementów, które mogą się tam znaleźć, a które jesteś w stanie wykonać ze swoją grupą. Zastanów się czy możesz liczyć na pomoc kogoś dorosłego, np. rodziców? Czy możesz liczyć na wsparcie materiałowe (np. zdobyć deski z lokalnego tartaku, rośliny ze sklepu ogrodniczego, palety lub pudła z pobliskiej hurtowni)? Podziel się swoimi problemami na facebookowej grupie, a może wspólnie znajdziemy rozwiązanie.