Moduł 4: Projektujemy

Projektowanie to najprzyjemniejszy i najtrudniejszy element edukacji architektonicznej. Najtrudniejszy dla nas, edukatorów – nie dla dzieci. Bo z jednej strony musimy zadbać o to, aby projektowanie było częścią większego procesu, aby uwzględniało wiele różnych aspektów. A jednocześnie, gdy już dojdziemy do tego momentu należy się wycofać i dać dzieciom maksymalnie dużo swobody, licząc na to, że zapamiętały cokolwiek z wcześniejszych rozmów.

Tym razem podcast jest dość długi, a z pewnością nie wyczerpuje tematu. Co można zaprojektować z dziećmi, z jakich etapów powinna składać się praca – wyjaśnię to na przykładach. Jeśli masz jakiś pomysł, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać zachęcam Cię do zadawania pytań na naszej facebookowej grupie. Wspólnie zastanowimy się, jak możesz ugryźć swój temat.

Wszystko jest zaprojektowane. Mówimy o edukacji architektonicznej, ale projektowanie mebli czy ogrodów tak samo porusza wyobraźnię, uwrażliwia, wszechstronnie rozwija. Warto sięgać po różne tematy, różne skale. Ważne, by były to tematy bliskie dzieciom, ale też dostosowane do ich możliwości. Każda grupa jest inna. Co więcej, każdy nauczyciel jest inny. Jego doświadczenia wpływają na to, jak pracuje.

ZADANIE:
Potrafisz tańczyć? Zorganizuj warsztaty taneczno-architektoniczne. Interesujesz się geocachingiem? Zorganizuj poszukiwanie „skarbu” w ogrodzie szkolnym. Na naszej facebookowej grupie przedstaw swój pomysł na warsztaty architektoniczno-jakieśtam.