Moduł 2: Konstruujemy

Przypomnij sobie, jak w dzieciństwie budowało się bazy z foteli, poduszek, koców. Bo chyba nie ma tu nikogo, kto by tego nie robił. To samo z budowaniem wieży z klocków. To są najbardziej podstawowe zabawy, w których biorą udział dzieci od najmłodszych lat. Dlatego strasznie mnie dziwi, gdy ktoś mówi, że dzieci w wieku przedszkolnym nie są gotowe na warsztaty architektoniczne.

Dziś o konstruuowaniu, konstrukcjach i konstruktorach (no może o konstruktorach nie). Trochę teorii i dużo wskazówek praktycznych. I kilka przykładów z moich warsztatów.

Czasami przynoszę małe patyki na warsztaty. Zadaję uczniom zadanie związane z tematem zajęć, a sama buduję konstrukcje, co wzbudza ogólne zainteresowanie. Jeśli ktoś skończy wcześniej może do mnie dołączyć. Nikt się wtedy nie nudzi, przy okazji przemycam dodatkową wiedzę o konstrukcjach, no i dobrze się bawimy. Kiedyś nawet usłyszałam, że powinnam iść do „Mam Talent” z tymi patykami.

ZADANIE:
Dlatego dziś zachęcam Cię – zbuduj ostrosłup. Z czegokolwiek. Duży lub mały, z patyków lub słomek, pojedynczy lub połączony z innymi. Nie chcę sprawdzać Twoich umiejętności. Chcę Cię po prostu zachęcić do spróbowania. To bardzo wciągające, ale i relaksujące zajęcie. Po prawej stronie zamieszczam bonusową instrukcję. Oczywiście, podobnie jak poprzednio, jeśli pracujesz z dziećmi możesz zrobić to z nimi.
Nie zapomnij pochwalić się efektami na naszej facebookowej grupie.